tisdag 15 februari 2011

Pengar hit och pengar dit

Idag var det äntligen dags för Lilla My att gå till dagis igen. Man märker tydligt på henne att hon behöver umgås med sina vänner på dagis utan att mamma eller pappa hökar över henne. Jag och A har undertiden hon var på dagis, räknat om vår budget här hemma. Usch och fy så tråkigt. Finns det något tråkigare än att räkna ut sina egna pengar och alla kostnader man har? Jag gör det gärna åt andra men inte åt mig själv :)

Nu har vi storhandlat, städat och Lilla My kom precis hem från dagis. Alldeles strax kommer Amanda och vi ska ha en liten Risifrutti-mellis här hemma. Jag har börjat sy en gardin till Lilla Mys rum och när jag börjat med något sånt kan jag knappt sluta. Längtar redan tills barnen sover ikväll och jag kan fortsätta! Vi får se om jag vågar visa resultatet eller om det blir helt förskräckligt fult...

Inga kommentarer: