fredag 4 februari 2011

Vår duktiga tremånaders tjej!


Jag o Minna i väntan på att få röntgenbilderna godkända av läkaren.

Tremånadersdagen spenderades på sjukhuset. Dagen började på röntgen och det var inte det lättaste att få upp hennes hand utan att hela huvudet hängde ivägen. Men personalen var vana vid barn och hade sina tekniker. Dom hade några glashänder som dom bände upp hennes hand med ocskå. Hon var så duktig! Sen gick vi vidare till doktorn på handkirurgen och fick se röntgenbilderna. Där såg allt normalt och fint ut. Det var två kollegor som kikade på bulan och dom tror det kan vara en talgkörtel som fylls. Tid för biopsi kommer med posten. Är den helt ofarlig så väntar vi lite med att ta bort den.

Denna torsdag inleddes med ett besök på BVC. Lilla My var hemma med mormor och dom gick och mös i pyjamasen medagn jag, A o Minna gick till BVC. 5400g och 61cm lång var hon. Vikten ligger lite under kurvan, längden lite över och huvudmåttet mitt på kurvan. Helt perfekt med andra ord :D. Innan vi lämnade fick hon vaccinationssprutor, en i varje ben. Vår duktiga lilla tjej!



Nu skall Lilla My och jag baka ut semlor av degen som står och jäser. Jag har riktigt längtat efter årets första semla!

3 kommentarer:

Ebba sa...

Sötnosar... duktig liten tjej hon varit! På bilden ser hon helt oberörd ut av t ex din fina kostym :)

Hoppas svaret visar negativt, alltså ofarliga grejer o att bulan snart får försvinna!

Mums med semlor! Jag belönade mig med fredagsgodis ikväll! Kanske får bli en semla imorn kväll :-)

Puss

lillemor sa...

Roligt att få följa flickorna med härliga bilder!Skönt att röntgen gick så bra.Är semlorna redan "lovliga" i Skåne? Kramar Lillemor

Annelie sa...

Ebba: semlorna måste man passa på att äta nu i semeltider för attans vad gott det är :D

Lillemor: Du vet ju att våren kommer lite för er här i Skåne och då borde man väl få börja med semla lite för också? ;) Hoppas att allt är bra med dig! kram kram