tisdag 16 augusti 2011

Äckliga små djur dom där fästingarna!

Familjen kom hem i söndagskväll och det var trötta men lyckliga barn som kom hem. Full rulle hela helgen för dom men så mycket som Lilla My hade att berätta visste man att hon hade haft den jättekul!

Igår på morgonen hittade jag en fästing mellan Minnas fingrar och tänkte direkt att jag går till BVC (som ligger några hus ifrån oss) så kan dom kanske hjälpa att ta bort den. Väl på BVC behövde Lilla My gå på toaletten och när jag står och väntar med Minna på armen så börjar jag pilla på hennes öron och hittar ännu en fästing på örat. Tittar vidare och finner en tredje precis på nedre ögonfranskanten!! Usch och fy för dessa små äckliga djur. Som tur var hjälpte dom mig med att ta bort dom och med mig hem fick jag en praktiskt fästingbortplockare. Väl hemma hittar jag ännu en till på Minnas arm och senare på kvällen när vi kollar på Lilla Mys kropp tar vi bort en på hennes lår också. Hjälp vilken fästing attack!

3 kommentarer:

Helsemarie sa...

Jamen dog! hvor ulækkert... Minna kravlede godt nok rundt i vores græsplæne.. Men Gabriel løber altid rundt i barer tæer derude og han har aldrig haft en eneste tæge...
Øv da. Derfor man skal bo i lejlighed:)

Annelie sa...

Ja dom är SÅ vidriga! Men jag tror inte att det är från er gräsplan utan från farmors... Minna hade tydligen krypit runt där också! Så det är absolut därifrån!!

Helsemarie sa...

så er der Clipper kakao/te/kaffe samt Lip Balm fra Rudolph Care på spil:) Vinderen udtrækkes søndag...

Blot til orientering, måske du er heldig denne gang:):)
Har du tjekket Helsemarie for alle dine fine billeder? Har sat det meste på, dog undladt den der "Starterkit til flaskebaby". Det gik simpelhen ikke.. du ved hvorfor:)