söndag 14 augusti 2011

Lugn och ro


Igår skulle vi på trädgårdsfest i DK men det blev bara A och barnen som åkte. Jag har inte varit helt, helt kry så jag stannade hemma och passade på att vila. A och barnen åkte sedan vidare till farmor i Langbaeck i Danmark och åker hem efter middagen idag. Det betyder att jag har massor med tid för mig själv i lugn och ro. Eftersom vårt varmvatten fortfarande lyser med sin frånvaro kan jag inte tvätta, vilket kanske är bra just nu även om tvätthögen är ENORM just nu.

Jag har sovit så gott HELA natten och vaknade av mig själv vid halv nio. Det var ju väldigt skönt, men det skönaste är att jag inte behöver flyga upp ur sängen och vara skojjsig från första stund, utan att jag kunde ligga kvar och dra mig, hur länge jag ville. Nu låg jag inte så länge men ett litet tag iallafall. Sitter nu och äter frukost, i lugn och ro. Hjälp vad detta är annorlunda mot min vanliga vardag! Jag får passa på att njuta för detta kanske inte sker förrän om ytterligare tre, fyra år....



Inga kommentarer: