onsdag 1 september 2010

1 september

Igår när jag åkte till jobbet pratade dom på radion om man älskar eller hatar hösten. Programledaren hatade verkligen hösten och hade inte ett gott ord om denna årstid. Jag däremot, älskar hösten! Finns det något bättre än denna klara luft och vackra höstfärger ute i naturen? Man får klä sig i mysiga lite varmare kläder, tända ljus på kvällarna, andas frisk luft och att denna sommarstress är påväg att lägga sig lite. Jag gillar det skarpt!

Inatt vid 4-tiden fick vi oväntat besök och en man stod i sovrumsdörren och tittade. Vår kära A hade plötsligt kommit hem och inga blev gladare än Lilla My och jag. Lilla My vaknade inte trots tusen pussar tidigt, tidigt denna morgon. Men när jag i morse väckte henne hann hon inte ens öppna ögonen innan hon frågade var pappa var... nog märkte hon att han var hemma igen. Innan dagis ville hon absolut gå in och försäkra sig om att det var han som skulle hämta henne på dagis idag. Mamma skulle ju jobba... YES!

Inga kommentarer: