fredag 3 september 2010

God morgon fredag


Bjuder på en dagens mage (även om den är från igår :) ) och kulan ser riktigt, riktigt rund ut. Det där beror ganska mycket på vad man har för kläder och så men hjälp, jag ser stor ut!

Denna vecka har gått väldigt fort och den har inneburit mycket jobb för mig. Det är bokslutstider för oss och jag vill ju hinna klart med det innan lillasyster kommer. Igår intervjuades två tjejer för mitt jobb och det kändes i magen. Jag vill inte se någon annan ta min plats här utan det skall vara jag, jag vill jobba!! Det är inte alls lika lätt att släppa jobbet och gå hem denna gång som det var förra gången. Men just nu har jag inte så stort val, lilltjejen i magen växer ju och vill förhoppningsvis komma ut någon gång! Såhär rund om magen kan jag ju inte gå hela livet...


Lillmysen cyklade till dagis imorse och jag insåg att sadeln satt lite väl lågt. Hennes ben spretade ju en halvmeter ut från cykeln. Dags att höja med andra ord.

Hon har ju börjat på den stora avdelningen, Nålen nu. Även om hennes gamla avdelning Knappen ligger dörr i dörr så är det nytt och annorlunda för henne. Dessutom är det endast en lärare kvar från förra terminen (på båda avdelningarna) och resten är nya. Blyger som hon är så märker vi det ganksa tydligt på henne och hon har börjat kissa på sig, både en och två gånger, om dagarna. Eftersom hon inte riktigt vågar ty sig till fröknarna tror jag inte att hon vågar säga till att hon är kissnödig förrän det är för sent... lilla vännen berättar det förr oss när vi frågar och sen säger hon själv men det gör inget! :) Kanske det inte gör, men hur får man det att sluta? Bara att vänta ut tiden eller?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är absolut inget att oroa sig för. Det är jättevanligt att barn får bakslag med kisseriet. Det hade hon kanske fått ändå utan att hon börjat på en ny avdelning. Om det inte är något medicinskt fel (typ urinvägsinflammation) på henne så kommer det gå över av sig självt.

Ebba sa...

Du är så snygg!!!


Jag vill också ha den där koftan :-)

Puss o Kram

Mimmi sa...

WOW vilken fantastiskt vacker kvinna och blivande mamma du är! vis! :) Vart har du köpt den fina koftan?

Stor kram!!

Annelie sa...

Tack för era kommentarer :) Koftan är från Hunky Dorys sommarkollektion. Finns säkert nu med bara i andra färger...

Vem är anonym? :) *nyfiken i en strut*