tisdag 28 september 2010

Stressa iväg till BM


Dagens mage, v35. Bäst att ta lite bilder på magen nu när det inte är så lång tid kvar. Alltid kul att kunna titta tillbaka på när magen väl är borta.

Imorse var det dags för besök hos barnmorskan redan klockan 0800. Självklart var det en sån morgon när Lilla My inte riktigt ville släppa taget om mig på dagis. Tillslut fick jag skynda iväg och kom tyvärr 5 minuter försent. Parkerade lite väl nära ett kors och var beredd på böter. Så stressnivån var på topp när jag väl var framme men BM är lugnet själv så det var skönt! Blodtrycket var högt för att vara mig men ändå lägre än normalt vilket antagligen berodde på min lite stressig morgon. Annars såg allt fint ut. Tom järnvärdet var bra så jag kunde fortsätta med min blutsaft som jag numera dricker istället för att ta järntabletter.

Just nu har lillfisen hicka i magen och antingen ogillar hon det eller så ogillar hon att jag sitter ihopsjunken i soffan för hon stökar och gör det oskönt för mig. Just nu har hon den där lilla foten under mina revben och trycker... man får känna att man lever iallafall!

2 kommentarer:

Marta sa...

din mage är jättefin! va skönt att det gick bra hos bm. :) har ett tips på en sida, kanske kan vara något för ev. gravida kompisar till dig i danmark!? det är vän till mig som startat detta i kph så vill länka till hennes hemsida. :)

http://mamaprofylax.dk/set_hjem.html

kram

Anonym sa...

Hej, jag tycker du ser jättefin ut :) Lyckost som inte har så länge kvar nu, jag tycker tiden går såå sakta.. Skönt att allt verkar stå rätt till. Ska du jobba länge till? Ville bara säga också att du har inspirerat mig till att starta min egna lilla dagbok. Det är ju jättekul och speciellt om nåt år så är det ju så lätt att gå tillbaka och kolla vad man pysslat med ju.. Du får gå in och kika om du vill (den är fortfarande lite halvklar); www.emma-minadagar.blogspot.com

KRAM! // Emma