söndag 26 september 2010

Hur ska man kunna älska en till lika mycket?


Lilla My drar omkring med vagnen här hemma och vill att vi ska titta på hennes bebis och lillasyster. Gullungen väntar och väntar på lillasyster..

Nu har lillasysters vagn kommit. Känns verkligen ett steg närmre ankomsten och det är nästan det enda vi har köpt till henne. Vi skall dock köpa en ståbräda som Lilla My kan stå på när vi behöver komma iväg lite snabbare ibland. Ett skötbord behöver vi inhandla också och det spanar lite jag på blocket efter. Där brukar man kunna fynda om man har lite tålamod!

Ibland får jag lite ont i mamma-hjärtat när jag tänker på att det kommer en liten till. Självklart ska det bli jättekul och något helt otroligt att det ska komma en till av A och mig. Men när jag tänker på att den tid man lägger på Lilla My kommer delas med en annan blir jag lite ledsen. Hon kan ju inte riktigt förstå att vi inte alltid har tid för henne. Det kommer säkert komma av sig själv, och ibland även med en gnutta dåligt samvete, men med alla dessa gravidhormoner i kroppen är tårarna nära ibland..

Min älskade Lilla Mysen!

Inga kommentarer: