torsdag 23 september 2010

Höstdagjämningen


Idag är det höstdagjämningen och dag och natt är lika långa och dagarna blir kortare och mörkare. Lite mysigt men samtidigt lite tråkigt... ljuset tycker jag inte behöver försvinna. Eller vi kanske bara skall säga att det bara flyttar in istället? Tända ljus är ju minst lika mysigt!

Jag har sovit dåligt två nätter i rad och idag känner jag mig slut som människa. Skulle väldigt gärna vilja sova ikapp ett dygn för det känns som att det är det som skulle behövas! A har fått nya brådskande projekt på jobbet och kommer vara borta nästan varje dag fram till lillasyster kommer. Lite trist, men med tanke på att vi har en stor bilräkning som väntar så kanske det är lika bra att han får jobba på lite grann... bättre han är lite ledig efter att hon kommit!

Lilla My är så söt och gosig just nu och ger oss (mamma o pappa) saker hela tiden. Igår när jag kom till dagis hade hon gått med en sten i handen sedan dom var i parken, innan lunch, för den hade hon plockat till mamma! Idag efter dagis skall hon till tandläkaren och vi har övat
och övat på att visa tänderna hemma så det skall nog gå bra!

Inga kommentarer: