onsdag 15 september 2010

Tillhör detta vardagen?

Inatt har jag sovit lite oroligt och denna onsdagsmorgon har inte direkt stillat min oro. Igår kväll satt jag äntligen i soffan och surfade runt bland mina favvobloggar. Har följt en blogg med en tjej som också väntat sitt andra barn och sista uppdateringen var i förra veckan då hon hade gått över tiden 8 dagar och vattnet hade gått. Spännande! Har kikat in lite då och då för en lycklig uppdatering men fick igår veta att dom drabbats av föräldrars största mardröm, att detta inte hade slutat lyckligt.. jag får tårar i ögonen och ont i magen!

Dessutom har vi fått ett preliminärt svar från Audis verkstad ang vår bil. Något om styraxel eller någon sorts j*vla axel i bilen, som gått sönder. Det verkade bli en dyr historia.. :( Dessutom har jag suttit i telefon med Vesta, Falck och bilverkstaden hela morgonen för ingen vet riktigt varken ut eller in och kan ge klara besked. Åh min mage vänder sig snart ut och in...

Uppdate: Bilverkstaden ringde och toligen landar kalaset på 23 000kr. Tyvärr sträcker sig maskinförsäkringen inte över om bilen gått mer än 10 000mil, han sa att vår gått 10 900. SURT! Han sa också att det var så ovanligt fel och inte borde hända så nya bilar. Denna snälla gubbe sa också att under alla hans år på Audi var detta den tredje bilen han såg det på.... betyder alltså att vi bara haft en jävla dyr otur!

Inga kommentarer: