söndag 9 januari 2011

Tröttare än tröttast är ingen bra kombo med treårstrots

Minna och jag hade en riktigt mysstund i förmiddags och hon skrattade, log och pratade. Det är underbart att se och höra hennes framsteg. Är det inte konstigt att hon är så liten men att man ändå kan känna att hon blivit så stor? På bara några veckor... time flyes!


Minna, två månader

Lilla My är inne i en period av treårstrots som heter duga. Jag känner inte igen min egna dotter :) Det är ju inget konstigt med det och dom behöver sina utvecklingsfaser för att utveckla sig själva. Men just för tillfället är jag så otroligt trött. Det är inte alls lilla Minna som strular på nätterna utan hon äter och somnar om. Men dessa små uppvak och sena kvällar har kört slut på mig och jag känner mig tröttare än tröttast just nu. Det gör ju att jag känner att mitt tålamod tryter mot Lilla My för tillfället. Att vi varit med varandra varenda eviga minut sedan vi åkte upp till Stockholm i mitten av december, gör ju inte det hela bättre. Vi båda går varandra på nerverna!

Idag fick jag en välbehövlig sovmorgon och vaknade någon gång vid 10 tiden i morse. Då var A och Lilla My påväg ut genom dörren för att åka till badhuset. Jag och Minna har njutit av tysnaden och lugnet här hemma. Gått en promenad och bara varit. Välbehövligt! Nu sitter jag här i fåtöljen medan Minna sover i vagnen och A ligger i soffan och läser en bok. Lilla My? Jo hon hade kommit till A och sagt du är jättesnäll pappa om jag får följa med Felicia och Jacob hem. Självklart fick hon det och där är hon nu. Nästan så man saknar henne ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! vilken fin liten tös kramar mormor/mamma

Mimmi sa...

Åh HJÄLP vad söt Minna är!!! Man vill bara gosa sönder henen! =)

Här har vi en helt galet trotsig 2½ åring också... Pust, är såå jobbigt!

KRAM på er

Unknown sa...

Men vad söt lilla Minna är!! Vad roligt att få lite "kontakt" med henne, längtar nästan tills Filippa blir någon månad till så man kan busa lite.

Skönt att Minna somnar efter maten, hur många gånger vill hon äta på natten?

Kram Emma

Annelie sa...

Tack söta ni :) Hon är vår gos och pratar mer och mer nu. Så kul!

Emma: Nätterna är lite olika med Minna och hon äter allt mellan 1-5 gånger per natt. Jag vet inte vad det beror på. De sista nätterna har hon dock hållt sig till en gång och jag hoppas det är hennes nya vana :) Hur många gånger äter Filippa?

sara sa...

Åh, hon är ju så himla fin!

Puss och kram till er alla

Anonym sa...

Åh, 1 gång!? Gud vad skönt. Filippa som en klocka och villa ha sin mat var 3e timma dygnet runt.. Och det är väl inget konstigt, men hon äter nån halvtimma sen kan det ta 45 min innan hon somnar om på natten. Vilket gör att jag aldrig får sova mer än 2 timmar åt gången :( Och det är sjukt uttröttande!

Hoppas att det kanske vill ge med sig snart, så hon kan få en lite piggare mamma på dagarna :)