måndag 3 januari 2011

Mjukstart på vardagen

Måndag igen och denna vecka blir det en mjukstart på vardagen. A är på jobb idag och eftersom Lilla My börjar gå 15 timmar/vecka nu så är jag hemma med båda tjejerna idag. Det är ju trettondagsafton denna vecka så det blir två dagar på dagis denna vecka och A är ledig några dagar innan han skall ut och resa igen. Bra med en mjukstart på vardagen så vi alla hinner vänja oss..

Redan klockan 09 i morse skulle vi vara på BVC för mamma-samtal. Gick bra och jag fick fylla i ett formulär och hon tyckte allt såg bra ut så det var bara att gå hem igen. Jag frågade henne om hon såg någon skillnad på Minnas bula och hon tyckte den såg mycket större ut. Det var skönt att höra eftersom A och jag ser den varje dag så ser vi inte så lätt att den faktiskt blivit större, även om vi faktiskt tycker det. Tur vi ska dit i början av februari. Idag blir faktiskt vår lilla tös hela 2 månader. Grattis Minna!

Minna sover, Lilla My leker i vardagsrummet och jag storstädar. Solen skiner utanför och det är underbart att se hemmet skinande rent här hemma! Julen skall ut!

Inga kommentarer: