lördag 15 oktober 2011

Tårtkalas




Lilla My gillar ju Hello Kitty väldigt mycket och att få det på tårtan var nog inget hon kunde fantisera om. Här hemma har det varit tal och jordgubbar, kiwi och andra frukter man kan ha på tårta. Aldrig har Hello Kitty kommit på tal :) Sicken surprise det blev när Hello Kitty stod på hennes tårta. Äta upp den kunde hon också göra!

Så var första kalasdagen, av två, avklarad. Dagen har varit super och barnen har varit i esse. Jag älskar att baka, göra desserter och annat smått och gott! Tårtor är däremot något jag inte gjort så mkt och inte heller är så bra på. Denna gång har jag haft turen med mig och fått hjälp av vår fina granne, Maj-Britt, som har gjort tårtorna till denna kalashelg. Helt fantastiska tårtor gör hon och jag är SÅ imponerad över hennes konst. Jag skulle aldrig kunna göra något liknande och jag kan ju säga att hon lagt ribban högt härhemma.

 Vad gör jag nästa år när Lilla My och Minna vill ha liknande tårtor till deras födelsedagar?


Inga kommentarer: