onsdag 22 oktober 2008

BVC, Bruce och MM-besök

Dagen började tidigt för att jag och Lilla My skjutsade A till tåget klockan 530 i morse. Hemma igen somnade både hon och jag om och min kocka ringde kvart i åtta. Eftersom jag lånar Henriks mobil (min är trasig) var alarmsignalen en låt av Bruce Springsteen som jag snoozade i en trekvart! Den var faktiskt ganska bra och jag har gått och nynnat den hela dagen :)

Klockan 930 skulle vi vara på BVC och Lilla My skulle få 1års vaccin, vägas och mätas. Hon var hela 80 cm lång och vägde 9700 g. Hon sa inte ett ljud när hon fick sprutan och ett fint grönt plåster fick för det. Därefter gick vi en trappa ner för att ta Prevenar vaccinet på läkarhuset. Den gjorde lite ont och hon gnydde lite. Hon fick ett rosa plåser på andra låret och en liten dromedar för att hon varit så duktig.



Mimmi och Milton kom på besök och jag fick mysa med Milton medan Lilla My sov. Han hade lärt sig sitta och visade stolt upp sina färdigheter. Duktig kille! Lilla My fick jättefina födelsedagspresenter! Stövlar och fina hårspännen med rosetter på, hon kommer bli ursöt!


Lilla My har inte varit på världen bästa humör ikväll. Jag tror det har varit vaccinet som har stört hennes annars glada humör.. Jag bjuder på en bild på det också!


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina stövlar!