onsdag 17 december 2008

Granen är klädd

Idag har vi haft en mysig familjedag. Vi hann inte med så mycket som vi planerat men det är lite typiskt oss att ha så stora ambitioner. Hinner inte med alls ny när man har Lilla My... vi hann iallafall köpa med en julgran hem och det var vårt mission. Det är vår första gran och jag ville inte ha en sån stor. En liten, söt och charmig, inte så där julgrans perfekt. Vi gynnade såklart vår lokala julgranssäljade nere i Bunkeflo och den allra minsta han hade passade oss perfekt!

Nelia hjälpte mig att klä granen, hon stod och kämpade med en och samma kula men den ramlade bara ner på golvet hela tiden.... hmmm. Knep? Ska bli spännande att se om hon river ner hela granen i morgon när hon vaknar.





Dagen till ära (det är min födelsedag idag) har A lagat väldigt god mat till oss. Han lagar väldigt sällan mat och tycker inte att det är särskillt kul. Idag tyckte han det var roligt och det blev jättegott. Henrik var på besök och han, han kan laga god mat den karln! Så vi har lite press på oss när han kommer hit och ska äta. Men A gjorde ett bra jobb! Tack min älskade för en perfekt födelsedag!

Dom här små stjärnorna fyndade jag på Ilva. Jag satte ett vitt band på och jag tycker dom är jättesöta.

Inga kommentarer: