tisdag 16 december 2008

Jordskalv

Det har varit jordskalv i Sverige tidigt i morse! Jag hade precis gett Lilla My välling och höll på att somna om när jag hörde "något" i lägenheten och kände sen att det började skaka rejält. Yrvaken som jag var satte jag mig upp i sängen. Jag trodde jag var yr i huvudet efter gårdagens spinningtur, men så var inte fallet. Hela mitt hem skakade och gungade. Kändes ungefär som att en jättestor lastbil körde förbi sängen. Jag fattade absolut inte vad det var. Efter ett tag lugnade det sig men små gungningar fortsatte ett litet tag. När jag låg ner igen började jag tänka tanken på jordskalv och medan jag funderade på vad jag skulle göra om det fortsatte, somnade jag om. Jätteläskigt!

Nu på morgonen satte jag på tvn och ser att det faktiskt var ett jordskalv som nådde upp på 4,7 på richterskalan. Helt galet!

Inga kommentarer: