fredag 19 december 2008

Pepparkasbak

Lilla My sover middag och jag har bakat pepparkakor i lugn och ro. Jätteskönt att få göra det ifred. När jag var liten och bakade pepparkakor med mamma tyckte jag man fick hur mycket pepparkakor som helst varje gång vi bakade. Degen tog liksom aldrig slut och tillslut orkade jag inte baka pepparkakor mer. Men nu tyckte jag inte alls att man fick ut så många pepparkakor på en deg och det gick dessutom snabbt. Jag gjorde några kakor lite extra "fina", fantasin flödar ju bara man har glasyr i handen...




Nu har Lilla My vaknat och jag vilar lite i soffan. Tror ni inte att hon hittat pepparkakorna och kommer med den största :)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så kreativ!!! Fina pepparkakor, så fina blev inte våra =).

Vissa är födda med en kreativ ådra och du är ju en av dem.

Kram VEA

Anonym sa...

Åh!vilka fina pepparkakor, ser ut att Nelia njuter och tycker dom är goda kramar mamma

Annelie sa...

Tack, vad gulligt sagt Vea! Vet inte om jag ær så værst kreativ men jag tycker det ær barnsligt kul :D

Lilla My njuter av pepparkakorna och vill bara har mer!

Anonym sa...

hon är så söt.