måndag 29 december 2008

Igår var en hel mysdag för oss. Jag træffade Linda N på søder och vi åt en god lunch. Sen gick vi och letade efter en nyårsklænning till henne. Men som nær man ær ute efter något speciellt kommer man hem med allt utom just det. Jag var duktig som bara kom hem med det jag var ute efter, inflyttningspresent till Mats och Terese!

Jag åkte och møtte mamma, Gøran, Mats, Terese, A och Lilla My på en indisk restaurang på søder. Vi satt och disskuterade hur starkt det kunde vara och alla tog en matrætt med 1 chili medan A vågade sig på 2! Men under middagens gång så drack han en cola, bestællde in ett stort glas mjølk och vatten och till sist var det så starkt att han bestællde in en yoghurtsås som skulle milda det lite. Han sæger att det vara starkt, men gott! Jag tyckte det ræckte gott och væl med en 1 chili och det var jættegott!

Efter maten gick vi en promenad hem till Mats och Terses nya lægehet på søder. Jættemysig lægenhet med utsikikt øver globen, hammarbybacken och, var det Sofia?, kyrka?! Två hærliga balkonger åt vardera håll hade dom också....

Nu ska jag och vår lilla familj ut till Ågest Friluftspår før att A ska springa och jag går en promenad med Lilla My. Ikvæll ska vi på middag hos min kusin Mollan och Lilla My ska leka med Moa och Isa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack vännen för en mysig dag på stan. Ja, som sagt, när man ska ha något så hittar man det aldrig. Hoppas vi snart kan träffas igen! :) Hoppas du får en trevlig nyårsafton! Många kramar