torsdag 25 december 2008

Julafton


Roar oss i væntan på dom andra. Jag har klænningenpå mig som jag shoppade på Mooshop.

Vi har haft en lugn och mysig julafton. Min mormor och morfar var på Sødersjukhusets akutmottagning før att min mormor har flimmer på hjærtat. Mamma och Gøran var dær næstan hela dagen. Vi tænkte motionera lite medan vi væntade. A sprang med Lilla My i vagnen och jag skulle cykla på mammas cykel. Væxeln hade gått sønder så jag fick cykla på ettan hela vægen vilket var skitjobbigt. Jag fick mig en rejæl træningsomgång och A fick tillochmed minska farten før att jag skulle hænga med! ha ha pinsamt!

Nær vi var hemma igen var alla fortfarande på sjukhuset och min bror hade också åkt dit. Vi tog oss en lååååång promenad till Skogskyrkogården før att tænda ett ljus før min ælskade far så længe. Jag ønskar så att min pappa hade fått læra kænna Lilla My, dom hade ælskar varandra!


Vår långhåriga Lilla My visar vad pappa gør nør hon gør något hon inte får..... aj aj och viftar med fingret.

Mormor fick komma hem igen och mamma och Gøran kom inte hem førræn halv 4 på eftermiddagen. Då hade vi væntat och motionerat før hela familjen denna julafton så det var på tiden att dom kom hem.

Mamma och jag åkte ivæg en snabb svæng till mormor och morfar før att læmna lite julmat sen kunde vi sætta oss vid matbordet och ta det lugnt. Æntligen!

Dagen blev lite annorlunda men slutade gott iallafall!


Lilla My med sin morbror som leker med den nya leksaken

1 kommentar:

Anonym sa...

ja vi har haft en mysig jul, förutom att M var riktigt risig på julafton, och vi var rejäält rädda där ett tag...
fint du har skrivit om din pappa, gumman... jag känner med dig. din saknad måste vara enorm. massa goa varma kramar!!