torsdag 5 februari 2009

Daigs och jobb

Imorse gick jag och Lilla My glatt till dagis. Idag skulle jag lämna henne och komma tillbaka efter deras lunch, 1130. Jag satt med henne en liten stund och lekte på mattan innan jag vinkade hej då. Hon visste direkt att jag skulle gå och blev SÅ ledsen. Det såg ut som jag skulle gå ifrån henne för alltid... tårarna dom sprutade. Jag vinkade hej då och skyndade mig där ifrån för mina tårar var väldigt nära. Det var bara att bita ihop för detta kommer ju att hända fler gånger...

Nu sitter jag i köket med en kopp kaffe tillsammans med As mor. Hon ska vara barnvakt till Lilla My idag för att jag ska gå och jobba. Idag är min första dag i butiken och jag längtar. Ska verkligen bli kul! Det blir min första dag som jag är iväg från Lilla My så länge, med den nya vardagen med dagis och jobb är ju här och så kommer det att bli.

Ikväll eller imorgon åker A bort så vi blir gräsänklingar här igen. Denna gången kommer min mamma på besök och imorgon ska vi hämta henne på flygplatsen. Vi kommer få en riktig tjejhelg tillsammans, mys! På söndag ska mamma vara barnvakt nästan hela dagen för jag ska bort... Jag berättar mer sen, det gäller iallafall det där glada mailet jag fick för ett litet tag sen :)

Hej så länge...

2 kommentarer:

Marta sa...

Mycket spännande på gång. : )

Marta sa...

Tack, va gullig du är! : D Jag blir glad av att få lite beröm, lite tomt på det just nu. : (

Asså, eg är jag inte rädd för att bli vuxen på ett sätt men allt det där att man måste ha jobb, en inkomst och inte kan göra det man känner för. Jag känner mig jobbigt pressad och ångestfylld. : /

Kram