fredag 27 februari 2009

Händelserik dag



Imorse lämnade jag Lilla My på dagis som vanligt och skulle direkt efteråt gå till Pia för att äta lite frukos tillsammans med Rebecka (som ska föda barn om ca två månader), Petra (som väntar tvillingar som var beräknade om en månad). Jag kommer först till plats och får höra att Petras vatten gått och hon skulle strax bli snittad för att de små tjejerna låg åt olika håll. Pia hade haft värkar sedan klockan ett på natten men hade ett upphåll nu! Rebecka gick hem och jag blev kvar medan Pias värkar började ta fart igen. Jag lekte med Clara medan Pia tog hand om sina värkar och packade väskor. När jag gick hemmåt hade hon mellan 6-8 minuter mellan värkarna! Spännande!

Vid middagstid fick jag ett meddelande att hon fött deras son, nästan i bilen! SÅ glad för Pias skull att det gick snabbt denna gång, eftersom hon hade en väldigt långdragen och jobbig förlossning förra gången! Nu kan hon inte säga att jag hade en onaturligt snabb förlossning ;) Nu är du en av "oss"... :D

Stort grattis till alla TRE (en gosse och 2 tvillingtjejer) som kom till världen idag! Grattis lilla Clara som blivit storasyster!

Jag och Lilla My har haft mysigt besök av Fia och Mattis som har ätit middag här. Det är superkul att se dom små leka med varandra och mysigt att ha lite sällskap på fredagkvällen! Tack söta ni!

Inga kommentarer: