tisdag 24 februari 2009

Semelloppet, hört om det?!

God morgon!

Igår var jag på arbetsförmedlingen för att skriva in mig, det var ju min första dag som arbetslös eftersom det var min sista dag på Ikea i fredags. Där fick jag beskedet att jag inte har rätt till någon ersättning alls medan jag är arbetslös. Skittråkigt och jag känner mig som en looser som är arbetslös och inte bidrar med några pengar till min lilla familj just nu. Jag blir så rastlös av att inte göra någonting och vill bara jobba NU! Lite jobbigt är det och humöret är inte på topp just nu, men jag försöker hålla hoppet uppe. Ibland undrar jag om jag verkligen var knäpp i huvudet när jag flyttade ifrån vänner, familj och mitt jobb!?

Idag är det vårväder ute och solen skiner. Jag och Lilla My hade lite mys och läste böcker innan vi gick till dagis. Hon kommer gärna med en bok och vill att man ska läsa.





Väl på dagis blev hon lika ledsen som vanligt, men jag vet att dom ska ut och ha ett semellopp i parken idag och efteråt ska dom få smaka semla, så jag vet att hon kommer tycka det är jättekul! För idag är det ju "semeldagen" eller rättare sagt fettisdagen!

Nu ska jag baka bullar och sen träffa Pia för en promenad i solen. Jag hoppas jag kan lura på henne en semla idag :) Jag vill ha!

Inga kommentarer: