söndag 30 november 2008

Första ljuser är tänt och vi myser



Nu har vi äntligen tänd första ljuset i vår advent ljusstake. Vi ligger i soffan och slöar, bara myser. Vi har varit ganska flitiga i helgen och fått mycket småsaker gjorda som legat och väntat länge här hemma. Var en snabb sväng på Ikea idag och handlade taklampa till Lilla Mys rum, deras nya tavelhyllor och självklart en massa ljus. Det går sakta men säkert i hennes rum men än så länge leker hon inte så mycket där inne. Det kommer bli fint tillslut..

Lilla Mys aptit har ännu inte kommit tillbaka och det enda vi fått i henne idag är ite yoghurt. Inte ens en pepparkaka ville hon ha. Men hon är pigg och glad så än så länge är det ingen fara på taket. Jag har mått illa nästan hela helgen men har klarat mig från att kräkas. Kroppen har inte heller känst helt 100 men jag tror jag kommer vara kry imorgon igen.


Advenstkramar till er alla!

3 kommentarer:

Marta sa...

vilken fin adventsstake, den finaste jag sett på länge. jag gillar inte riktigt de klassiska utan brukar själv göra egna. det är så mkt roligare. : )

Marta sa...

va kul att du blev glad. : ) jag tänkte låna din bilder o länkar självklart till dig. tyckte det var så fint.

ja, jag tror att jag kan få ut mest lugn uppåt i landet. eller på österlen kanske. men norrland lockar mer. : )

Anonym sa...

Hej Annelie! Vill bara kika in och titta hur ni har det. Har ju inte riktigt varit i form de sista veckorna, men nu ar jag tillbaks, nybliven mamma och mar super! Vill ocksa passa pa att tacka for dina gulliga kommentarer pa min sida. Hoppas ni far en underbar jul, men vi hors ju sakert innan dess! Manga jul kramar fran London